MijnMening!

Een van de mogelijkheden die ICT te bieden heeft, is je helpen minder last te hebben van je beperking. Het geeft je de mogelijkheid iets te doen dat je op een andere manier niet kan. Zo biedt de app MijnMening! mensen met een beperking de mogelijkheid om helemaal zelf hun mening te geven. Zonder dat ze afhankelijk zijn van iemand die het voor hen moet opschrijven. Wij denken dat je alleen op deze manier écht de cliëntervaring kan meten in een organisatie.

MijnMening! is ontwikkeld in samenwerking met De Hondsberg en de Universiteit van Utrecht. We zijn trots hier een bijdrage aan te hebben mogen leveren. En we hopen oprecht dat veel organisaties het voorbeeld van de Hondsberg volgen.

Deze diashow vereist JavaScript.

MijnMening! is opgenomen in het overzicht ‘cliëntervaringsinstrumenten 2.0‘ van de VGN. De commissie van deskundigen zegt het volgende over de sterke punten van de app:

  •  De ‘intuïtieve interface’ maakt de toepassing laagdrempelig en vergemakkelijkt het gebruik van de uitkomsten, door de snelle en concrete feedback.
  • Het instrument sluit aan bij verschillende stijlen van informatieverwerking, door gebruik te maken van visuele ondersteuning en auditieve weergave.
  • Doordat het eenvoudig in gebruik is, wordt de kans op herhaalde toepassing groter. Dat is positief voor de effectiviteit van het instrument als hulpmiddel voor verbetering.
  • De gedegen wijze waarop u de validiteit wilt onderzoeken, boezemt vertrouwen in.

Er is ook een uitgebreid artikel verschenen op de website Zorg voor Innoveren over MijnMening!

Lees hier het hele artikel!